Salut i sorpreses: el que demana el client del restaurant
A la IV jornada sobre "Nous Conceptes de Restauració" celebrada a Mercabarna va quedar de manifest que el client del restaurant vol aliments saludables, sostenibilitat i ser sorprès. Una altra tendència és l'augment dels locals de menjar ràpid de qualitat i la major col·laboració entre agricultors i xefs.
El perfil del client actual de la restauració va ser un dels grans temes d'anàlisi. El client de la restauració d'avui és una persona compromesa amb el medi ambient, que vol consumir productes de temporada, desitja mantenir-se en forma i ingerir aliments saludables, molt exigent amb la qualitat i sensible al preu.
A més, desitja estar ben informat sobre els productes, preus, servei, local, etc. I utilitza les xarxes socials per buscar i comparar ofertes. Però d'altra banda, també són persones a les quals els agrada el canvi i volen viure una experiència diferent, ser sorprès per la decoració, menús, servei, etc. I prefereix els negocis solidaris que no malgasten aliments.
DEL FAST-GOOD A LA FUSIÓ DE CULTURES
La demanda actual en aquest sector a Espanya està molt fragmentada. Mario Cañizal detecta les següents tipologies i tendències dins de la restauració:
S'incrementen els formats de servei ràpid com els bars de tapes, vermuteries i cerveseries de disseny, els "fast good" (locals de menjar ràpid però més qualitat) i també els "bakery cafès" i "pastry shops" (forns i pastisseries amb degustació).
Augmenten els restaurants de menjar saludable, basats en les virtuts de certs aliments, estils de vida sans, l'ecologia i la tornada a les arrels.
Cada vegada hi ha més restaurants de menjar-espectacle, que ofereixen una experiència contínua des que el client entra fins que surt del local.
També augmenten els comerços foodservices o botigues especialitzades en determinats productes i els mercats gastronòmics, on es pot comprar per degustar a casa o al mateix establiment.
Cada vegada són més nombrosos els restaurants de fusió de cultures gastronòmiques, amb menús fruit del mestissatge.
CROWFUNDING O COWORKING ENTRE RESTAURADORS I AGRICULTORS
Es va explicar la importància de mantenir la vertebració identitària dels bars i restaurants amb els barris en què s'ubiquen ; que mitjançant el crowfunding o el coworking entre restauradors i pagesos es poden disposar d'aliments de proximitat ; que gràcies a un software (Prezo.com) es pot millorar les relacions entre proveïdor i restaurador agilitzant les comandes i l'escandall de menús.
Font: www.profesionalhoreca.com