PROBLEMÀTIQUES I SOLUCIONS EN EL REGISTRE HORARI A LA HOSTALERIA

La llei de control de la jornada laboral està donant a parlar, especialment, a l'hostaleria. Des de la seva entrada en vigor el passat 12 de maig, són moltes les empreses que s'han hagut d'ajustar als requeriments d'aquesta nova llei. I enmig d'aquesta etapa de canvis i d'adaptació, alguns sectors s'han trobat amb problemes per tal de complir amb el registre horari.

  
  

Mals de cap amb el registre horari?
Deixa que t'expliquem

  
   

 

L'hostaleria s'ha manifestat davant les complicacions que ha generat l'obligatorietat del control de la jornada laboral. La naturalesa del model de negoci basat en el servei al client exigeix una flexibilitat en la jornada laboral dels treballadors.

Algunes veus del sector veuen imprescindible realitzar un canvi en el conveni col·lectiu per poder adaptar els contractes laborals als horaris de l'hostaleria. La realitat, però, és que avui en dia hem de mirar les eines que disposem actualment per tal de complir amb la nova llei del registre horari.

 
     
____ ____
         
 

Problemes del control horari a hostaleria

Com hem comentat, el model de negoci de l'hostaleria depèn del client. Això fa que els horaris no siguin fixes ni previsibles, ja que depenen, en molts moments, de la demanda del moment i la fluctuació de clients. A més, això no és tot, els horaris també depenen de factors externs i inestables com la meteorologia, esdeveniments externs, etc.

Per tant, els contractes de l'hostaleria haurien de tenir en compte aquesta inestabilitat d'horaris que presenta el sector. Actualment, la llei dona un mínim de marge de maniobra per poder-nos ajustar al compliment de la normativa. Sobretot, però, hem de tenir en compte que resulta vital adoptar un mecanisme de recompte d'hores eficaç i que s'adapti al màxim al nostre negoci.

 
     
   
     
 

Solucions al control horari a hostaleria

Tal com hem comentat abans, si volem complir amb la llei del control horari, és bàsic comptar amb un bon sistema de recompte d'hores. Al nostre blog us vam comentar algunes eines que poden ser adequades per realitzar el registre horari. A més, però, existeixen algunes altres que han estat creades per adaptar-se a les necessitats de l'hostaleria.

Iristrace és una app que permet crear una plantilla de control horari i registrar-se des de mòbil, tablet i ordinador. El seu funcionament és senzill: els treballadors accedeixen al seu usuari i indiquen la seva arribada, i el mateix amb la sortida. Aquestes dades queden registrades al panell de control i poden ser descarregades en un Excel.

Altres aplicacions que ens poden ser útils són Masvoz o OpenKM. La primera funciona a través dels serveis de comunicació. El treballador ha de trucar a través de la Centraleta Virtual a Masvoz, a l'extensió d'entrada o sortida, segons convingui. OpenKM és una solució gratuïta i senzilla, que pot realitzar el control horari des de qualsevol dispositiu.

Un cop disposem d'un sistema de registre horari que s'adeqüi a la naturalesa del nostre negoci, hem de tenir en compte altres factors. D'una banda, a partir de les dades de l'horari dels nostres treballadors, podem veure el còmput mensual d'hores que realitzen, incloent-hi hores extres, pauses i esmorzars.

Aquesta informació ens ajuda a ser conscients de les necessitats de personal del nostre negoci i analitzar quina és la millor manera d'abordar-les. L'hostaleria disposa de convenis de flexibilitat a través de les bosses d'hores. Si hi ha hagut un excés d'hores durant algun pic d'activitat, a final d'any es poden compensar amb vacances en temporada baixa.

D'altra banda, com ja hem comentat, el control horari és complicat a l'hostaleria, ja que es tracta d'un sector que depèn dels clients i és flexible. Per evitar, en la mesura possible, dependre dels clients, podem establir una hora de tancament de la cuina i del restaurant; i estimular les reserves. D'aquesta manera, l'horari del personal podrà ser més estable i requerirà menys flexibilitat.

 
         
         
 
 
Font: Frigoríficos del Moral SA.

 

Tornar al llistat