El menjar entra pels ulls. I aquest és el principal motiu pel qual tots els restaurants haurien de tenir un compte d’instagram. Aquesta xarxa social ens permetrà comunicar el menjar que servim d’una manera atractiva, però no només això; un bon compte d’instagram transmetrà els nostres valors més estratègics com a restaurant: producte de proximitat? cuina de mercat? un equip dinàmic i atent? un local acollidor? mitjançant fotografies crearem una imatge general del nostre negoci, fet que ens ajudarà a fidelitzar els clients i a captar-ne de nous.
Tant si ja teniu un compte d’instagram actiu com si l’heu de crear de nou, és important seguir alguns consells bàsics per a aquesta xarxa social en casos de perfils de restaurants. D’aquesta manera aprofitarem tot el potencial que té per al nostre negoci.
La qualitat de les imatges
Les fotos que pengem a la xarxa han de lluïr. Escollirem les millors presentacions dels nostres plats per fotografiar-les amb una bona càmera si és possible; fins i tot plantegem-nos demanar un pressupost a un fotògraf per fer unes bones fotos del local i els plats. Les imatges han de transmetre la cuina que servim, no s'ha d'enganyar a ningú amb això, cal ser realistes perquè el seguidor no es creï una imatge equivocada del nostre servei.
Una sessió de fotos ha d’estar basada en una idea treballada sobre qui som i qui volem ser com a negoci. Allò tan essencial que diu que una fotografia val més que mil paraules és més cert que mai en aquesta xarxa social.
Els temes de les fotos
No només interessa el menjar del nostre restaurant. Cal que fem bones fotografies de les persones que formen part de l’equip, amb un text que acompanyi definint quina és la seva tasca i fent elogi de la seva feina. També podem presentar l’equipament ‘ocult’ del nostre restaurant, com algun detall de la cuina, de les eines que utilitzem o del moment que anem a fer la compra. Als nostres seguidors els agradarà tenir bones fotos de plats i aliments, però també els interessa ‘colar-se’ a la nostra rutina de treball per saber què passa entre els fogons o d’on provenen els ingredients dels plats que els servirem.
Les accions ‘ganxo’
Els sortejos poden ser una bona eina per captar seguidors nous i premiar els que ens segueixen. Podem sortejar un sopar, o uns postres, o una ampolla de vi; el que és més important aquí és redactar bé el pas a pas per participar; que pot incloure per exemple citar a dos amics amb qui es voldria compartir el premi. D’aquesta manera arribarem a nous possibles clients de manera atractiva i possiblement ens seguiran des del seu compte personal.
Una altra estratègia per arribar a més gent podria ser premiar els clients que facin fotografies d’un plat i el comparteixin a les xarxes citant-nos. Per exemple, un cas senzill: convidarem al cafè a tots els que ens citin en una fotografia penjada a la seva xarxa durant una setmana en concret o quan ens sembli més adequat.
Estem preparant menús especials per a grups d’empresa? Tenim un acte de presentació d’un nou servei? Volem convidar a fer unes tapes amb música en directe el cap de setmana? Busquem una fotografia que il·lustri el que volem explicar i creem un text informatiu.
Font: Frigoríficos del Moral SA.