A Estats Units, més del 80% dels restaurants utilitzen les xarxes socials per impulsar els seus serveis, ja que una bona posició dins el món online ajuda a donar-se a conèixer. A Espanya, aquesta tendència està augmentant, i cada vegada hi ha més establiments que utilitzen les xarxes socials per atraure clients.
Quatre consells bàsics per a un restaurador:
1. Tenir presència a Google i a les xarxes socials.
2. Atraure a nous clients a través de la participació en centrals de reserves com Eltenedor.es o Atrapalo.com per aconseguir un creixement del negoci.
3. Tenir reputació:
- Donar d’alta el restaurant a Tripadvisor.com.
- Incloure fotografies.
- Convidar als clients a deixar una opinió quan queden satisfets.
- No posar opinions falses.
4. Interactuar a les xarxes socials:
- Donar d’alta el restaurant.
- Crear un perfil de l’empresa, no de la persona.
- Incloure informació rellevant.
- Convidar als clients a fer like.
- Informar del menú del dia.
Font: Revista 'Al Punto' Nº61 de Unilever Food Solutions