Se’n parla molt poc, però els coneguts com a “Sèniors Mil·lenistes” (nascuts durant el Baby Boom, que actualment ja tenen la cinquantena) són un segment de població a tenir molt en compte pel sector de la restauració. Estem davant el grup d’edat i perfil social que més diners mou actualment i segons diversos estudis és el que realitza més despesa en restauració. A Espanya, més de la meitat del consum total en viatges, oci i alimentació va a càrrec d’aquest segment poblacional.
Exigents però fidels: aposten per la qualitat-preu i la salut
Aquest segment gaudeix d’una estabilitat econòmica i un bon gust com a compradors. És la part de població que consumeixen més béns i més aporten a bars, restaurants i hotels. Es troben en una situació acomodada i tenen la vida solucionada, cosa que els anima a moure’s de casa i anar a sopar a fora amb la parella o a fer el cafè amb els amics. Tanmateix, són exigents: la seva experiència els condueix a actuar sota la regla de la qualitat-preu dels productes.
Són exigents, precisament, perquè saben reconèixer el que és bo i està bé; tant per la seva salut, com pel seu paladar. Menjar representa molt més que una necessitat: reuneix plaer, salut i oci. Els "Sèniors mil·lenistes" són persones sanes, que dediquen temps a cuidar-se i als bons hàbits de vida. Investiguen sobre noves tendències de consum sanes i positives pel cos. Per tant, un cop ja han menjat, valoren sortir del restaurant satisfets, però no empatxats. El menjar serà bo si té bon gust i, encara més, si té propietats positives per la salut.
Amants del menjar tradicional… i de les noves tendències
A més, els sèniors amb esperit mil·lenista són uns enamorats del menjar tradicional; però alhora els encanta descobrir noves tendències i explorar territoris desconeguts. Tan satisfets estan amb una truita de patates i un estofat, com amb Sushi i Bananas Chips. Entenen que ara és el seu moment per aprendre i endinsar-se en tot allò que no han pogut descobrir fins ara per excés de responsabilitats.
Segurament hem definit un perfil que apareixerà sovint pel teu establiment; és important tenir-lo identificat i oferir-li el que busca.
Font: Frigoríficos del Moral SA.