CONSELLS PER GESTIONAR GRUPS AL TEU RESTAURANT

El Nadal és època de dinars i sopars en grup, ja sigui amb la família, amb amics o amb companys de feina o d'equip. Una de les premisses bàsiques de la restauració és que els clients que queden satisfets del servei rebut, tenen més possibilitats de tornar al nostre restaurant. Encara que pugui sonar lògic, no sempre és fàcil d'assolir-ho, i menys durant moments on la demanda puja i hem de saber com respondre-hi.

  
  

No et compliquis amb la gestió de grups
IT'S TIME TO CELEBRATE !!

  

 

Els clients que venen al nostre restaurant en grup esperen poder gaudir del menjar i, especialment, de la companyia, sense haver d'estar pendents d'altres coses. Aspectes com les reserves, la distribució de l'espai, el menú i, sobretot, l'atenció al client, resulten imprescindibles per tal de poder gestionar adequadament el servei a grups.

 
     
____ ____
         
 

Estimula les reserves

Una bona manera d'augmentar el control dels grups és estimular un bon sistema de reserves i informar els clients que en dates assenyalades es funcionarà amb antelació, tant per assegurar taula com per poder oferir un bon servei i menú. En aquesta línia, és important que els clients vegin com poden reservar taula, ja sigui a través de trucada telefònica, des de la web o des d'algun portal, com ara ElTenedor, TripAdvisor o Atrapalo.

Adequa l'espai a les necessitats de cada torn

Per saber com hauràs de distribuir l'espai del local, primer has de tenir coneixement del nombre de persones que formen part del grup que vindrà i, si és el cas, quants grups en total hauràs d'acollir en el torn. La tendència és que, durant dates assenyalades, com ara les festes de Nadal, l'espai estigui més limitat.

Per tant, és important trobar el punt d'equilibri entre la quantitat de persones i la qualitat del servei. Tenir espai i sentir-se còmode són aspectes essencials per tal que els nostres clients puguin passar una bona experiència.

D'altra banda, les característiques del servei exigirà una bona neteja tan ràpida com sigui possible, i tenir sempre preparades més taules, cadires i utensilis, per si de cas.

Idea un menú per a grups

Una bona solució per gestionar el servei amb eficàcia és preparar i tancar un menú per grups. D'aquesta manera, podràs anticipar els productes que necessitaràs i treballar dins d'un marge de benefici. És important que el menú el mostris d'una manera simplificada, clara i concreta, ja que d'aquesta manera els clients escolliran els seus plats més ràpidament. A més, també pots oferir amb un primer fixe, com ara un refrigeri, així agilitzaràs el servei i podràs començar a preparar amb antelació.

Atén als clients sense nervis i si fa falta... improvisa!

És normal que quan ens trobem amb un servei amb moltes persones a taula, pugui créixer l'estrès i els nervis. Per això, és important tenir paciència i tranquil·litat, ja que d'aquesta manera ens assegurarem que treballem amb atenció i consciència. Si dones un bon servei i calcules bé la quantitat de persones per torn, no hi ha d'haver cap problema. Simplement, es tracta d’anar de mica en mica i treballar en equip.

També, haurem de tenir en compte altres factors que poden sorgir de la marxa com ara el soroll que pugui fer un grup en concret, que les persones d'un grup vagin arribant separats o que hi hagi baixes o altes d'última hora. Així que cap fred i actua amb claredat i rapidesa, entenent que la improvisació pot ser una de les millors aliades.

 
     
   
     
 

 

 
 
 
Font: Frigoríficos del Moral SA.

 

Tornar al llistat