Internet i el món online ens ofereixen tot un seguit d’eines per captar i fidelitzar nous clients al nostre restaurant. Actualment, una de les eines més potents per tal de generar interès sobre el nostre restaurant és TripAdvisor. La plataforma permet als seus usuaris puntuar i opinar sobre restaurants i hotels. Si aconseguim posicionar-hi el nostre negoci amb bones ressenyes i puntuacions, la imatge del nostre establiment millorarà i segur que ampliarà els seus clients. Avui dia no hi ha dubte que cal que el nostre restaurant sigui a Tripadvisor i cal que estigui ben posicionat, així que val la pena que dediquem una estona de treball a aquesta plataforma.
En primer lloc, és necessari que sol·licitem a TripAdvisor el nostre perfil de negoci, corroborant que en som els propietaris. En cas que el negoci ja figuri a la plataforma, el podrem reclamar provant que és nostre. El control del nostre perfil serà clau per la seva gestió.
Aquí us deixem alguns consells bàsics per tal de posicionar el nostre restaurant correctament a TripAdvisor i que esperem que os serveixin d'ajuda:
1. Completar el perfil de TripAdvisor amb la informació bàsica corresponent
És imprescindible que informem als nostres clients de les dades bàsiques que els condueixin cap al nostre local. La localització, els horaris, els preus i l’enllaç a la nostra pàgina web permetrà als clients trobar-nos físicament, ja sigui per realitzar una reserva o per visitar directament el restaurant.
També, completar el perfil amb fotografies de bona qualitat i atractives del nostre local i la nostra carta és bàsic perquè el client pugui fer-se una idea del que som i el que fem.
A més, aquestes dades ens ajuden a posicionar el nostre restaurant a Google: TripAdvisor té un bon posicionament SEO i si aconseguim utilitzar paraules clau de cerca en la nostra descripció (ex. pizza, menú diari, carn a la brasa…) els clients potencials tindran molta facilitat per trobar-nos. Per exemple, si som un restaurant de menjar casolà a Girona, una possible cerca seria “restaurant casolà Girona”.
2. Estimular els nostres clients per tal que hi realitzin puntuacions i ressenyes positives
Un cop els clients del nostre restaurant hagin quedat ben servits amb els nostres plats, els podem incentivar per tal que puntuïn i redactin la seva experiència viscuda.
Per exemple, podem sortejar recompenses entre els clients que ens fan una ressenya, podem oferir wifi gratis perquè ho puguin fer al moment o sol·licitar l’enganxina del nostre restaurant de TripAdvisor i col·locar-la en algun espai visible del local.
3. Cuidar la reputació online
Interaccionar i relacionar-nos amb els nostres clients ens permet generar vincles afectius i fidelitzar-los. Donar feedback als clients és una manera d’agrair-los el seu temps i dedicació.
4. Mantenir el perfil actualitzat i respondre sempre a tots els comentaris, siguin positius o no, de manera constructiva.
Font: Frigoríficos del Moral SA.