Crea el perfil del teu restaurant
És el primer pas i el més bàsic. Tant TripAdvisor com ElTenedor donen la possibilitat que obris el perfil del teu restaurant a cost 0, simplement registrant-lo a la plataforma amb un formulari de dades. A partir d'aquí, una vegada tinguis el compte obert, cal completar la teva pàgina amb tota la informació necessària perquè els usuaris puguin trobar i valorar el teu restaurant: nom, adreça, tipus de cuina, carta i menú; sense oblidar-nos de fotografies del nostre local i dels plats.
Estimula els clients a escriure opinions
Pot ser que els nostres visitants quedin encantats després de l'experiència al restaurant, però que per desconeixença no escriguin cap opinió a la xarxa. Per això és important informar i indicar als clients que tenim presència en portals d'opinions. Alguns mètodes que ens poden funcionar és col·locar targetes o cartells amb els portals on tenim perfil; col·locar widgets a la pàgina web del teu negoci que redirigeixin cap a deixar opinió; o enviar correus electrònics als clients, com ara mitjançant l'eina Opinión exprés.
Hem de tenir present, però, que el client estarà més disposat a deixar una valoració si ha tingut una bona experiència en el local o, en contrapartida, una desagradable. Si el client acaba content, el podem animar a escriure la seva valoració. A més, també podem optar per realitzar descomptes o algun tipus d'avantatge per tots aquells que ens deixin la seva opinió.
Les opinions positives requereixen experiències positives
Una bona solució per gestionar el servei amb eficàcia és preparar i tancar un menú per grups. D'aquesta manera, podràs anticipar els productes que necessitaràs i treballar dins d'un marge de benefici. És important que el menú el mostris d'una manera simplificada, clara i concreta, ja que d'aquesta manera els clients escolliran els seus plats més ràpidament. A més, també pots oferir amb un primer fixe, com ara un refrigeri, així agilitzaràs el servei i podràs començar a preparar amb antelació.
Atén als clients sense nervis i si fa falta... improvisa!
Tal com hem comentat en el punt anterior, el client estarà més disposat a deixar una opinió positiva si la seva experiència ho ha estat. Per tant, hem de tenir clar que el partit principal es juga al teu restaurant i no és res més que el menjar, l'atenció al client, i la comoditat i condicions del teu local els elements clau per aconseguir bones crítiques.
|