COM POSICIONAR A INTERNET EL NOSTRE RESTAURANT AMB BONES CRÍTIQUES?

Cada dia que passa, el món digital s'expandeix i ofereix constantment més possibilitats i solucions pels negocis. Pel sector de la restauració i l'hostaleria, tenir un bon posicionament a la xarxa pot ser una eina molt potent per atraure clients cap al nostre local. Una bona manera d'assolir-ho és tenint presència en portals de restauració, com ara TripAdvisor o ElTenedor.

  
  

Els clients t'avaluen, i la nota és... matrícula d'honor!

  

 

Per tant, cal tenir en compte que cada vegada més persones cerquen i s'informen per escollir restaurant. Tal com succeeix al carrer amb el boca a boca, al món digital es repeteix el patró: els usuaris opinen i fan valoracions del local, després d'haver-hi realitzat una experiència. Així doncs, d'una banda, hem de tenir presència en aquests portals i obrir-hi un perfil del nostre restaurant; d'altra banda, hem d'intentar recopilar valoracions dels clients i, sobretot, que siguin positives.

 
     
____ ____
         
 

Crea el perfil del teu restaurant

És el primer pas i el més bàsic. Tant TripAdvisor com ElTenedor donen la possibilitat que obris el perfil del teu restaurant a cost 0, simplement registrant-lo a la plataforma amb un formulari de dades. A partir d'aquí, una vegada tinguis el compte obert, cal completar la teva pàgina amb tota la informació necessària perquè els usuaris puguin trobar i valorar el teu restaurant: nom, adreça, tipus de cuina, carta i menú; sense oblidar-nos de fotografies del nostre local i dels plats.

Estimula els clients a escriure opinions

Pot ser que els nostres visitants quedin encantats després de l'experiència al restaurant, però que per desconeixença no escriguin cap opinió a la xarxa. Per això és important informar i indicar als clients que tenim presència en portals d'opinions. Alguns mètodes que ens poden funcionar és col·locar targetes o cartells amb els portals on tenim perfil; col·locar widgets a la pàgina web del teu negoci que redirigeixin cap a deixar opinió; o enviar correus electrònics als clients, com ara mitjançant l'eina Opinión exprés.

Hem de tenir present, però, que el client estarà més disposat a deixar una valoració si ha tingut una bona experiència en el local o, en contrapartida, una desagradable. Si el client acaba content, el podem animar a escriure la seva valoració. A més, també podem optar per realitzar descomptes o algun tipus d'avantatge per tots aquells que ens deixin la seva opinió.

Les opinions positives requereixen experiències positives

Una bona solució per gestionar el servei amb eficàcia és preparar i tancar un menú per grups. D'aquesta manera, podràs anticipar els productes que necessitaràs i treballar dins d'un marge de benefici. És important que el menú el mostris d'una manera simplificada, clara i concreta, ja que d'aquesta manera els clients escolliran els seus plats més ràpidament. A més, també pots oferir amb un primer fixe, com ara un refrigeri, així agilitzaràs el servei i podràs començar a preparar amb antelació.

Atén als clients sense nervis i si fa falta... improvisa!

Tal com hem comentat en el punt anterior, el client estarà més disposat a deixar una opinió positiva si la seva experiència ho ha estat. Per tant, hem de tenir clar que el partit principal es juga al teu restaurant i no és res més que el menjar, l'atenció al client, i la comoditat i condicions del teu local els elements clau per aconseguir bones crítiques.

 
     
   
     
 

 

 
 
 
Font: Frigoríficos del Moral SA.

 

Tornar al llistat