COM MILLORAR I OPTIMITZAR EL "MENÚ DEL DIA"?

L'estiu ja ha passat i això significa, per moltes persones, dir adéu a les vacances i l'hora de tornar a la rutina. Pels professionals de l'hostaleria, significa deixar enrere una de les temporades de l'any més intenses per donar la benvinguda a una de més estable i prolongada. I és aquí on el "menú del dia" juga un paper protagonista.

 

Per molta gent, el "menú del dia" és una solució diària a poder menjar entremig de la jornada laboral. Per tant, cal que posem atenció a com planificar el menú diari del nostre restaurant si volem mantenir una clientela fixa. Pel client, el menú ha de ser econòmic però conservant una certa qualitat. Pel negoci, ha de representar una eina per fidelitzar els clients de manera rendible i beneficiosa. Vols saber com podem millorar i optimitzar el "menú del dia"?

  
  

Les claus de l'èxit dels teus menús

  
 
  

____

Coneix al teu client

És el primer pas per construir un menú que pugui atraure els possibles clients. Ens hem de preguntar quin és un client ideal, és a dir, definir el nostre target. No és el mateix tenir un restaurant a una zona costanera que al centre de la ciutat. Si ens dirigim a treballadors, cal que partim de la premissa que ha de ser mitjanament econòmic, per tal de fidelitzar-los.

D'altra banda, també hem de posar atenció en aquells plats més demandats i que agraden més, ja que són els que tenen més sortida. Tanmateix, hem d'observar aquells que no es demanen o que no agraden. Per idear una bona planificació del "menú del dia" la millor solució és apostar per aquells plats que els clients voldrien repetir.

  ____
         
____ ____

Calcula els costos i els beneficis

Aquest pas és bàsic pel benestar del nostre restaurant. Hem de pensar que per sobre de tot, som un negoci i, per tant, els números han de quadrar. El "menú del dia" és una oportunitat per assegurar uns beneficis de manera estable i prolongada.

Per aquest motiu, és necessari calcular el marge que proporciona cada plat. Com major sigui el marge amb el qual treballem, major serà el benefici que obtindrem. Partint de la llista que hem hagut d'elaborar anteriorment sobre els plats més o menys venuts, cal que analitzem el marge que ens proporciona cada un.

Si es dona el cas que un dels plats estrella del nostre restaurant disposa d'un marge molt baix, podem mirar d'apujar el preu de venda al públic. Hem de partir de la idea que els plats que venem han de cobrir els costos i, a més, ens han d'aportar benefici.

       
____

Elabora un calendari

La planificació és vital, ja que el "menú del dia" s'ofereix diàriament. Per això, cal que pensem quins són els plats que més bé s'adapten a cada dia de la setmana. Encara que l'hostaleria sigui un sector que viu en la velocitat del dia a dia, si volem oferir un menú rentable, cal que elaborem un calendari amb una, dues o tres setmanes de marge, amb l'ordre dels plats que pensem oferir.

____
       
____     ____

Anuncia el teu menú

Un cop tinguem el menú pensat i construït, cal que dia a dia l'anunciem. És l'últim pas, però no per això el menys important. Si no donem a conèixer a l'exterior la nostra oferta, no captarem clients. Per això, cal pensar en totes les eines que disposem per comunicar el "menú del dia", ja sigui de manera física, amb cartells o pissarres a l'exterior del negoci; o de manera digital, a través de les xarxes socials i la pàgina web. Sigui quina sigui la plataforma que utilitzem, cal que sempre optem per contingut atraient pels nostres clients potencials.

       
 
 
Font: Frigoríficos del Moral SA.

 

Tornar al llistat