COM IMPLEMENTAR EL DELIVERY AL TEU NEGOCI D'HOSTALERIA

Cada vegada són més els negocis de tot tipus i categoria que aposten per oferir serveis de delivery. Aquest terme anglès s’ha popularitzat per fer referència al servei d'entrega de menjar a domicili per part de restaurants, bars, forns i altres conceptes de restauració. Els estudis afirmen que aquest tipus de servei d’entrega és una de les principals oportunitats d'expansió del negoci dins l'hostaleria: segons Kantar Worldplanel (Out of Home), el 55,4% dels espanyols ja han consumit alguna o més vegades serveis de restauració a través del delivery. Segons un estudi d’Alimarket, aquest servei pot suposar un 25% d’ingressos addicionals per a un restaurant.

  
  

Aposta pel delivery!
i fes crèixer el teu negoci

  
 
  

A més, oferir aquest tipus de servei és una oportunitat per reinventar el nostre negoci i ajudar a millorar la rendibilitat en èpoques tan excepcionals com les actuals. Els nous hàbits de vida en confinament, la irrupció de la tecnologia com a canal de venda i la crisi global provocada per la Covid-19 demanen una reformulació del present i el futur més immediat del sector de l’hostaleria. Hem de pensar que els nostres clients ja no són només els que podem atendre directament al nostre local, sinó que també estan a casa i a un clic volen triar què, quan i com consumir.

Encara que implementar aquest nou tipus de servei pugui semblar un procés llarg i costós, la realitat és que amb una inversió mínima i seguint uns passos senzills, podem desenvolupar aquesta oportunitat:

     
____

Triar el model de negoci delivery

El primer pas és veure com podrem donar visibilitat al nostre servei i donar a conèixer la nostra oferta als consumidors. D'una banda, podem optar per unir-nos a una app existent de delivery, opció més ràpida i senzilla per arribar a nous clients.

Alternativament, també podem apostar per desenvolupar un canal propi, a través de la nostra pròpia web o app: així, podrem reduir comissions, personalitzar l'experiència de l'usuari i construir la nostra marca i fidelitzar els clients.

En qualsevol cas haurem de tenir en compte que ens caldrà preparar la documentació necessària com ara dades bancàries per als cobraments o certificats de manipulació d’aliments.

     

Preparar una carta delivery

Hem de tenir en compte que caldrà adaptar el nostre catàleg de productes a la naturalesa del servei a domicili. Es tracta de crear categories per tal de classificar els diversos productes de la carta, al mateix temps que veiem quins són més adients i com els podem adaptar per al delivery. És important apostar per plats que ja sabem que són demandats pels nostres clients, tenint sempre en compte el marge amb el qual treballem amb cada un d'ells.

 

     
     
     
 

Posar-ho en marxa

L'últim pas és el més determinant: abans d'executar el servei, hem d'assegurar-nos tenir una bona connexió a internet, disposar de sistemes adients d'envasament per als nostres plats, habilitar un punt de recollida de fàcil accés i reajustar els recursos i temps de treball per incloure-hi el delivery.

Finalment, no ens podem oblidar de la importància de promocionar i donar a conèixer el nostre servei a domicili a través de xarxes socials, la nostra web, el mateix restaurant o portals de restauració.

     
     
Com us dèiem a l'inici d'aquest article, és hora d'explorar nous camins i de reinventar-se. Si tens algun dubte o no saps ni per on començar, nosaltres et podem ajudar, contacta'ns i el nostre equip de comercials t'assessorarà oferint-te els productes que millor s'adaptin a la teva oferta. Esperem la teva trucada ;)

 

 

Font: Frigoríficos del Moral SA.

Tornar al llistat