Fer promocions i ofertes és una bona manera de posicionar-nos com a establiment. Una bona promoció ens pot donar rendibilitat i comunicació, però cal que abans de llançar-nos a fer una oferta, valorem bé què podem fer i amb quin objectiu ho farem.
LA CLAU: comunicar amb claredat
Els nostres clients volen entendre a primera vista en què consisteix l’oferta que oferim. És important no complicar-nos amb propostes d’ofertes complexes, i proposar el que tothom pugui entendre.
Seguidament repassem algunes de les promocions més utilitzades en hostaleria, pels bons resultats que donen; i també analitzem els factors a tenir en compte en cas de voler-les aplicar.
Dos per un (en el menú).
Abans de proposar una oferta de dos per un cal analitzar els marges amb els quals comptem i si ens és viable fer-ho.
En cas que el tirem endavant, segur que tindrà una bona acollida perquè és una molt bona oportunitat per al client.
Menú o plat especial per un dia concret.
Es tractaria de tenir un plat en oferta, que destacarem a les pissarres i cartes del restaurant com a oferta destacada del dia.
En el cas del black friday, per exemple, podem tenir un plat a meitat de preu o una nova recepta atractiva com a producte destacat del dia.
Accions a xarxes socials.
Cal aprofitar el moviment que hi ha a les xarxes en aquestes dates concretes per fer alguna publicació relacionada, a la qual podem afegir una promoció; per exemple, posar que tothom que etiqueti un amic/amiga aquell dia en la nostra publicació, tindrà el cafè gratis durant la resta de setmana (o acció similar que ens permeti una interacció amb els clients sense suposar una gran despesa).
Cupons de descompte.
Si tenim una relació directa amb els clients mitjançant un mailing (enviament de correus electrònics) o volem fabricar uns cupons de descompte concrets per a una ocasió especial podem fer servir aquest material per assegurar-nos la visita dels nostres clients en un període concret. Per exemple, seria el cas que per al black friday preparem un cupó amb descompte a fer servir fins als dies que queden de desembre. Aquesta acció de cupons també es podria fer mitjançant xarxes socials (si has fet "m’agrada" o has compartit la publicació i ho ensenyes al cambrer, tindràs X descompte o producte gratuït).
És molt important que si llancem una oferta, tot l’equip de l’establiment la tingui clara i estiguin preparats per aplicar-la.
En cas que un client tingui dubtes, causarà incertesa si el personal que l’atèn no sap de què li parlen.
També és molt important que acotem bé la durada de l’oferta per no crear malentesos entre els clients.
Font: Frigoríficos del Moral SA.