Cada vegada són més els clients que després de visitar un restaurant i provar la seva carta decideixen fer una valoració en les seves xarxes socials generant un efecte demanda o rebuig a l'instant entre els seus amics i coneguts virtuals. Però no tots els clients són iguals pel que fa al seu impacte en les xarxes, els influencers tenen especialment gran notorietat i impacte. Aquests podrien augmentar el trànsit del nostre restaurant ja que s'han guanyat una bona credibilitat digital per la seva creativitat i bon gust. Per aconseguir que els influencers parlin del teu restaurant, una bona estratègia és passar per aquestes cinc fases:
1. Publica continguts interessants.
Controla que els teus continguts siguin d'interès, no deixis de publicar nous plats, esdeveniments que organitzis, etc.
2. Detecta’ls a la xarxa.
Per detectar-los pots utilitzar eines com Klout, PeerIndex o Sociabro que donen informació dels influencers com ara el nombre de seguidors.
3. Un cop detectats: ¡Segueix-los!
Tracta de contactar amb ells, segueix-los en les seves xarxes socials, cita'ls, retuiteja’ls, comenta en els seus blogs, etc. Comença una relació virtual amb ells.
4. Convida'ls a que coneguin personalment el teu restaurant.
Pots convidar-los a sopar, o intentar tàctiques com ara citar-los per entrevistar-los per al teu blog, organitzar una màster class sobre un tema d'interès, etc.
5. Un cop te'ls has guanyat no els descuidis.
Els influencers van canviant a cada moment, de manera que la relació ha de ser contínua, oferint novetats gastronòmiques, promocions, renovant la decoració del local, participant en iniciatives socials del teu municipi, etc.
Tenir influencers és bo per al negoci, però no oblidis als teus fidels seguidors, aquells clients habituals que et segueixen a les teves pàgines i no dubten a valorar-te positivament en els seus comentaris.
Font: barradeideas.com